Jag är en riktig haxxor

I början av denna vecka så bytte fastighetsägarna kod på alla portar här i vårt område. Utan att ens säga till oss bosatta. Visst är de skitbra att de byter kod för nu har de vart jäkligt mycket spring och snus och spott på väggarna i trapphuset. Men de jobbiga är att låsa ut sig. Går jag ut med E på en promenad så måste jag man alltid komma ihåg att ta med sig nycklar och de är inte de lättaste. Så mycket smidigare med kod. Fastighetsägarna vill heller inte säga den nya koden för att den endast ska vara till för brevbärare och sopgubbar. Skit tycker jag. Så jag bestämde mig för att ta reda på den nya koden helt på egen hand..

Så i morse passade jag på att gå ut med E den tiden brevbäraren skulle komma. Man får inte vara dum tänkte jag. I två portar följde jag efter brevbäraren lite smidigt men de kändes som om han visste att jag höll på med något bus. Så han var lite smygig på koden. Han höll för lite med handen. Vid den andra porten såg de ut som om de slutade med "31" ääsch, nu ger jag upp tänkte jag och gick in. Kunde ju inte springa efter honom till varje port för att snoka. Feg som jag är vågade jag inte självklart inte fråga om koden heller.

Nu när jag gick ut med E sista kissen så stod jag ett tag utanför porten, provade allt som kunde sluta med "31" och jag lovar dig de finns många kombinationer. Men mitt i allt tryckande så lyser den gröna lampan.. i made it.. fast efter ha tryckt olika kombinationer i ett antal minuter så blev de "vad fasen tryckte jag" hm.. Efter tre försök till så lyckades jag.. SKÖNT.. nu behövs inga nycklar trots allt. Man får inte vara dum!

Behöver du hjälp eller vill veta någons portkod i detta land.. call me i will be there to fix it : )

Kommentarer
Postat av: Karin

oh la la kommer bli rik på det här:p

2008-01-18 @ 10:59:12
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

i skolan? pluggar du?

2008-01-18 @ 11:05:44
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Sanna

ha en fin fredag

2008-01-18 @ 11:14:30
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0