ledig dag

... jobbat som en tok varje dag sen jag kom hem. Känns så skönt att vara ledig en fredag! var upp tidigt städa upp lite och grejja. Självklart var jag ut med Pelv de första jag gjorde. För första gången satt han utanför själv när jag lärade in på nära dej och köpa kaffe som var tokslut hemma! Lovat mig själv att aldrig lämna han själv utanför.. men nu sa jag sitt fint och stanna här. Han satt så fint och jag skyndade mig! Knappt 1min tog det. 29.90 för ett paket gevalia kaffe var rena rånet men jag var för lat för att gå till Ica och ville absolut inte att pelv skulle sitta där utanför.. ja, iaf så kom jag ut och han satt så fint som jag sa att han skulle göra. Duktig hund!

De är en människa som stor handlar på maxi som lämnar sina nakenhundar utanför, i somras även i solen. Djurvän som man är.. gav jag dom vatten och flyttade dem till skuggan efter att inte hon hämtat dem efter en timme. De små stackrarna låg helt utslagna och flåsa. Efter 1½h kommer hon ut till en folksamling av djurvänner och tittade konstigt på oss. Vi berättade att vi gett de vatten och flyttat dem till skuggan.. jaha, var de ända hon svarade och ställde ner sina rester av sin mosbricka som hundarna fick äta upp, sen tog hon dem och gick iväg.

På råga på allt, vet ni vad det jävligaste var? Ena hunden hade bäbisar i magen och såg ut och skulle föda när-som-helst. Vissa har varken hjärna att tänka med eller hjärta med känslor. Sånna människor vill jag utrotningshota!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0