Hur mycket hatar vi inte lögnare?

Jag verkligen hatar folk som ljuger en rakt upp i ansiktet! Hur snäll man än är och försöker dra fram sanningen för man vet att den ligger på tungan! Hur arg blir man inte någon/några dag/dagar senare när sanningen kommer fram? Jag blir så förbannad att jag kan gå i taket. OM en nödlögn kommer en gång, sure. Men flera ondartade lögner kommer flera gånger i månaden då kommer man inte kunna lita på personen i fråga. Vilket kan vara jobbigt för båda om man har en stark relation och träffas ofta.



Jag googlade på "kan en mytoman bli frisk?"
Jag fick som svar; "En mytoman kan bli helt frisk om han eller hon är motiverad och har insikt om sin problematik"



Snällla erkänn att du vet att du har problem, det finns hjälp att få!
Hur mycket jag vill kunna lita på dig i framtiden så vet jag inte om jag kan.. tyvärr


MYTOMANI

Kommentarer
Postat av: Jessica

Visst hatar vi lögnare.
En mytoman är så jäkla manipulativ
och det är svårt att få tillbaka tilliten för den personen. Som svaret du fick "om han eller hon är motiverad", visst, men tilliten är ju fortfarande förstörd. Jag bodde ihop med en som ljög för mig konstant i 8 månader. Inte ens efter att jag kommit på lögn efter lögn slutade han. Och han fortsatte efter vi gjort slut också, trots att jag och många andra försökte hjälpa honom.
Tilliten kan ju säkert "lagas" igen, men det blir nog svårt. Man har ju hela tiden i bakhuvudet "tänk om".

2007-10-13 @ 10:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0