En vanlig dag

Upp och hoppa vid 10 i morse. Elviz drog av mig täcket 3 ggr så då var de dags att gå upp. Jag trodde att de var brottom ut men så var de inte. Han ville inte ut. Han ville att vi skulle leka med pappis kallingar som han snott i från badrummet...  Jag gick och gjorde kaffe så han fick leka sin dirty lek själv.


Nu några timmar senare har vi gått ut. Diskat lite.. och så har jag gjort en budjet för nästa månad. Räknat ut vad jag behöver köpa och vad jag vill köpa och vad jag har råd med. De ser riktigt bra ut. Jag har råd med den vinterjackan och mina gos-mys stövlar jag vill ha och glasögon + julklappar. Så de ser riktigt bra ut nästa månad. Kan säga att de är värt allt slit på jobbet.

Har kommit på att jag har ruskigt sköna tider som passar mig perfekt. Att jobba kvällar och inte behöva stiga upp så tidigt varje morgon. Jag älskar att ta de lugnt, dricka många koppar kaffe, gå hemma och plocka och ha radion på hög volym. Sen kan de vara skönt att hinna gå på stan, ta en lunch med en vän och gå bankärenden på förmiddagen. Så ja. Skönt tycker jag. Meeen å andra sidan, när jag blir lite äldre och har barn och så. Så är de nog skönt att sluta i normaltid så man kan vara med barnen innan de går och lägger sig. Och inte komma hem runt 21.30 när de redan sover and so on.. ne, dags för en dusch sen ska jag och E gå ut och gå en lite längre prommis.

Typiskt alltså. Jag håller på att få munsår. Jag smörjer och smörjer med vectavir. De är bara för att jag ska på julfest på lördag. Den roligaste festen på hela året. unket.. Danne på jobbet tycker att de är kul att retas och dryga på mig. "du kommer ha i hela ansiktet till helgen" eller "jag ser att du börjar få på hakan nu också" han gör de värre än vad det är. Men Sophie peppar och påminner mig att smörja var och varannan minut :)

Puss, så hörs vi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0