"det var gult överallt det var bara och sitta på ett ställe och fylla plastpåsarna."

.. efter ett antal chai lattes så vart mitt humör bättre. Mensvärken är inte längre outhärdlig... men jag blir lika förbannad varje gång jag går ut med hunden för att gå förbi min cykel... den ser så ledsen ut. Min fina cykel.. bäää.. men baby har lovat att ta med den till jobbet och fixa den. Han brukar inte ha så mycket att göra där iaf :)


Efter vi gjort en perfekt lunch idag och jag hade precis ätit en halv påse chips med dipp och gluttade i den nya bild-skvaller-blaskan så ringer papi och frågar om jag ska med och plocka svamp. Pappas-tjejs-son med sambo hade plockat 7kg kantareller.. så vi åkte och skulle kolla om det fanns några kvar.. men HAHA... vi gick in i skogen, hittade på engång lite smått.. så vi fortsatte att gå längre in vilket vi inte skulle gjort. Det blev som en jungel. Grästuvor och högt gräs och det var bara jobbigt att ta sig fram. För att komma tillbaks till bilen lära vi försöka komma över typ en liten å. Blev lite indiana jones av det hela. Hittade ett gigantiskt träd som låg över ån.. så vi fick ta hjälp av de att komma över. jag var blöt till knäna när vi kom ut ur skogen, svettiga och less. Fick typ femton kantareller och några taggisar.

telefonsamtal med pappa innan vi åkte..
-"pappa, jag har inga stövlar"
-"ta ett par träningskor du inte är så rädd om, vi ska inte gå där det är blött"


tack. nästa gång ska jag ha gummistövlar och ett kompass. PLUS att andreas och anna ska med och visa vart det var så mycket svamp. "det var gult överallt det var bara och sitta på ett ställe och fylla plastpåsarna."

jahapppp.. nu kanske man ska ta en dusch så att man inte har fästingar på sig. (Elviz har föresten inte haft en ända fästing. tur tycker jag!) Sen till beck ska jag göra kantarellstuvning på rostat bröd! mummma..

Kommentarer
Postat av: crazyangel

Kantarellstuvning på sotatbröd av 15 kantareller :) Sötnos :)

2007-07-29 @ 21:13:33
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: hannah

sotat bröd? :S gick skitfint.. räckte till två mackor :)

2007-07-29 @ 22:14:43
URL: http://pleased.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0