Julmiddag!

Idag var jag och K på julmiddag hemma hos K's föräldrar eftersom de åker till gran canaria över jul. Lyckliga dem. De bjöd inte på julmat tack och lov. De får man så de räcker ändå. Tre rätters, jag gillade förrätten bäst som var kräftsoppa med vitlöksbröd. Kändes lite som nobelmiddag. Alla var finklädda och flera olika vinglas med olika viner i. Mysigt.

Fast de är ju synd att de man gör inte uppskattas.


Jag skulle vara ledig i morgon men jag fick jobbtid 12-21 så lite sovmorgon och dubbelt betalt så ja. Så skönt att jag kan bestämma exat när och hur jag vill jobba. Känns som jag håller på och jobbar ihjäl mig nu. Men känns skönare att jobba mycket nu under vintern så kan man vara ledig mer på sommarn och njuta av den istället. För jag är mer än sommarmänniska särskilt när vi ändå inte får riktiga vintrar. Imorse var jag och E ute och gick. Långt och mysigt. Han med varmt täcke och jag med mysig halsduk och vantar så vi frys inte. Mysigt när de knarrar lite under skorna.

Men när kommer snön mina kära läsare? Måste man åka till Kiruna tro?

image296

Elvo myser i korgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0