när man tänker på de..

.. är det nästan som att jag vill spy! Jag har jobbat på MAXI i drygt ett år. Jag har vart tillsammans med kim i snart 1½ år.. man kan säga att det är två saker som har förbättrat mitt liv. Vad skulle jag göra utan kim!? och maxi?! Ett kanon jobb och så coola och bra arbetskamrater.

Meeeeeeeeeeeen dom här två alternativen har gjort min kropp så fet! hm... :P Tex.. när man är singel så fläskar man inte till det med fläskfile och potatisgratäng flera gånger i månaden. När man är singel så blir det lättare så att man lagar nå gott och lätt som inte tar nå lång tid. De är aldrig roligt att stå i timmar och laga mat åt sig själv.. "äter helldre blodpudding med någon än oxfile ensam" seeeeeeeen det största problemet.. Lunchrummet på maxi är den stora boven där man tillbringar många timmar per vecka.. Hur kan man komma upp dit och låta bli nygräddade kanel/vanilj bullar, wienerbröd och nygjorda tårtor direkt ifrån bageriet.. Det går bara inte att låta bli! Hur gott är det inte med en kanelbulle till kaffet? ... Och alla dessa godispåsar som ligger där uppe. I början var det roligt, äta godis varje dag på jobbet.. men nu.. snälla byt ut det mot frukt. Sen jag börjat på maxi har jag gått upp 8kg. haaallååååå... om det fortsätter kommer jag att rulla fram.. HEY. vad gör jag åt detta jävla sug!?

Kommentarer
Postat av: Calle

sambofetma är en elak följeslagare, jag vet själv..

jag (eller vi) testade att äta viktväktarmat för typ

7 hela veckor sen nu och det har gett resultat som

fan faktiskt, i alla fall för min del. har totalt gått

ner 9 kilo nu sen vi började och jag har inte tränat

en enda gång utan bara lagt om mina matvanor totalt!



men det blir ingen potatisgratäng och fläskfilé där ;)

2008-06-22 @ 22:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0